nemme og sunde pandekager

Pandekager der både er sunde og lækre

I Danmark forbinder vi oftest pandekager som noget vi spiser til dessert. Med is, sukker eller marmelade. Det kan hurtigt blive en fed og sød oplevelse.

Vil du prøve en ny/sundere version af panderkager der både er sunde og lækre kan du bage bananpandekager – helt uden mel og sukker.

DET HER SKAL DU BRUGE:
1 æg, 1/2 banan, 2 spsk grovvalsede havregryn.
1 spsk skyr og et par friske bær.

Blend æg og banan. Rør herefter havregryn i. Steg pandekagerne i en lille smule fedtstof. Server dem med skyr, bær og lidt hakkede nødder.

Pandekagerne har et højere indhold af proteiner, som mætter rigtig godt. Pandekagerne smager også godt kolde. Så gem et par stykker til madpakken, efter træning eller når du skal på tur. De kan sagtens spises uden skyr eller andet “dyp”.

Pandekagerne indeholder 150 kcal pr. 100 gram – prøv dem de er hammer lækre.

Prøv også udgaven med kanel og appelsin:

orangepandekager

DET HER SKAL DU BRUGE:

1 æg, 1/2 banan, 2 spsk grovvalsede havregryg, 1 spsk kanel og revet skal fra 1/2 appelsin.
1 skvæt honning og et par friske appelsinbåde.

Blend æg og banan. Rør herefter havregryn i. Steg pandekagerne i en lille smule fedtstof. Server dem med lidt honning, friske appelsinbåde og lidt hakkede nødder.

 

Du er meget velkommen til at komme med din favoritopskrift på pandekager herunder i kommentarfeltet. Du kan også uploade dine billeder på min instagramprofil. Jeg glæder mig til at se din favoritopskrift på nemme og sunde pandekager.

Ovenstående opskrift på pandekager finder du i denne opskriftsbog, hvor du også får opskrifter på en masse andre lækkerier.

sunde snacks

 

 

 

 

 

 

 

 

Få opskrifter på sunde snacks her

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *