baggrund til din computerskærm

Sådan motiverer du dig selv under dit vægttab

Når du skal finde ud af, hvordan du bedst motiverer dig selv til at nå dit ønskede vægttab, gælder det om at blive bevidst om dit gamle motivationsmønster.

Det vil sige den måde, du bevidst eller ubevidst enten tænker, handler eller føler på, når du skal støtte dig selv i at tabe dig, dyrke motion og holde fast i dine nye vaner.

Det vil være den samme metode, du bruger hver gang, du har brug for motivation. Og det er en god idé at bryde dit gamle mønster og finde nye måder at motivere dig selv på, hvis du har erfaring med at miste motivationen på det samme sted i dit vægttabsforløb.

Der findes fire grundlæggende motivationsfaktorer

Pisken

Motivation med pisk betyder, at du bruger negative følelser til at motivere dig selv. Det tyder på, at du benytter dig af pisken som motivationsfaktor, hvis du bruger vrede, straf og dårlig samvittighed som drivkraft til at tabe dig. Når du pisker dig selv, virker dårlig samvittighed, vrede og straf som kickstartere for at komme i gang med at tabe dig.

Du bliver vred på dig selv og får dårlig samvittighed, når du har spist for meget eller forkert, og så skælder du dig selv ud eller straffer dig selv, så du kan komme igang igen. Man kan sige, at pisken kan give noget energi på kort sigt, men den energi er kostbar i det lange løb.

Guleroden

Hvis du motiveres af en gulerod for enden af staven, bruger du positive følelser til at motivere dig selv til at tabe dig. Det virker som gulerod for dit vægttab, når du siger sætninger til dig selv, der støtter dig i at tabe dig. Det kan for eksempel være, at du siger til dig selv, at du godt kan tabe dig, eller at du fortjener at gøre noget godt for din krop og din sundhed.

Når du lader dig motivere af gulerodstanken, er du som regel mere rummelig i forhold til at lave fejl. Du anerkender og støtter dig selv i dit vægttab, og du giver dig selv lov til at falde af hesten – og komme op på den igen.

Himlen

Hvis du motiverer dig selv gennem himmel-motivation, motiveres du af, at tænke på, alle de fantastiske gevinster, du opnår under og efter dit vægttab. Du motiveres af, at målet vil give dig en følelse (af at være i himlen), der er positiv, legende, let, sjov og dejlig.

Himmel-motivation er, når du forestiller dig de største gaver, som du, din familie eller dine børn opnår, ved at du taber dig. Måske motiverer det dig, at du forestiller dig, at du kan gå ind i en hvilken som helst butik og købe det tøj, du ønsker.

Helvede

Hvis du motiverer dig selv gennem helvedes-motivation, motiverer det dig at tænke på alt det forfærdelige, der vil ske, hvis du  ikke taber dig. Det kan være katastrofetanker om din fremtid eller om din families fremtid. Det kan også være, at du tænker på, hvilke sygdomme du kan udvikle i forlængelse af din overvægt. Det kan være at du har været til lægen eller at du kender nogle, der har sukkersyge eller har haft en blodprop og at du tænker, at sådan vil du ikke ende.

Hvilken type motivation har du benyttet dig af hidtil, de gange du har haft brug for lidt ekstra motivation?

Vil du have nye og mere hensigtsmæssige måder at motivere dig selv på, hvis du har erfaring med at miste motivationen under dit vægttab, så meld dig til dette kursus og få de dybere svar på:

  • hvordan du har motiveret dig selv indtil nu,
  • hvordan det har virket for dig at bruge den form for motivation
  • hvilke nye motivationsfaktorer du kan bruge fremover i dit vægttab

Du lærer hvordan du støtter dig selv i dit vægttab ved at variere mellem de fire motivationsfaktorer på onlinekurset: Smid de sidste 5 kg og tag dem aldrig på igen.

Smid de sidste 5 kg

 

 

 

 

 

Du finder onlinekurset her

Ud over at gøre brug af de fire motivationsfaktorer kan du give dig selv små hints af positive og powerfulde citater gennem dagen. Jo mere motiveret og fokuseret du er jo hurtigere når du dine mål.

Jeg har lavet disse citater og statements, som du kan downloade til din pauseskærm på din computer eller iphone. Så bliver du dagen igennem mindet om at holde fokus på din retning og vej mod din mål.

Baggrunde til iphone 6, 6s og 7:

the grass i greener iphone baggrund

 

The grass i greener where you water it.

Download billedet her

 

 

 

 

 

get fit for life iphone baggrund

 

Get fit for life not just for summer.

Download billedet her

 

 

 

 

 

be the girl iphone baggrund

 

Be the girl who decided to go for it,

Download billedet her

 

 

 

 

 

make today count iphone baggrund

 

Make today count.

Download billedet her

 

 

 

 

Baggrunde til din computer:

baggrundsbillede til din computer

 

 

Be the girl who decided to go for it.

Download billedet her

 

make today count

 

 

Make today count.

Download billedet her

 

baggrundsbillede til computer

 

Get fit for life not just for summer.

 

Download billedet her

 

baggrundsbillede til computer

 

The grass is greener where you water it

 

Download billedet her

 

do what you have to do 1500

 

Do what you have to do until you can do what you want to do.

 

Download billedet her

 

sweet dreams 1500

 

Sweet dreams (en kærlig reminder til dig, der ofte sidder og arbejder sent)

 

Download billedet her

 

Sådan downloader du billederne:

Du henter baggrundene ned på computeren ved at højre klikke på “download billedet her” og vælge “Arkiver som”, “Gem” eller hvad det nu hedder i den web-browser som du benytter.

På din iPhone holder du fingeren nede på et billede nogle sekunder, og vælger “Arkiver billede”.

For at bruge et af billederne som baggrund på din iPhone 6, 6s eller 7, skal du åbne Foto app´en, navigere frem til den mappe de ligger i, og vælge et billede. Derefter klikker du på firkanten med en pil nede i venstre hjørne af skærmen, og vælger “Brug som baggrund”. Her kan man vælge om billedet skal benyttes til Lås op eller Hjemmeskærmen.

God fornøjelse med dem :-)

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *