Kostplan 1500 kalorier

Kostplan på 1500 kalorier

Kostplan på 1500 kalorier til dig som ønsker at tabe dig 1/2 – 1 kg i ugen.

Har du prøvet en kalorietæller i et par dage, for at se, hvor mange kalorier, kulhydrater, protein, fedt, fibre, vitaminer og mineraler du i virkeligheden går og spiser?

At se på disse tal kan ofte være en øjenåbner. Det kan give dig et billede af, om du indtager for meget i forhold til hvor aktiv du rent faktisk er. Og om det er årsagen til din overvægt.

Kalorier er et mål for energi.

Det er kendt, at for at tage på i vægt, skal du indtage flere kalorier end din krop forbrænder. Og omvendt, skal du indtage færre kalorier end du forbrænder hvis du vil tabe dig.

Og det er her en kalorietæller er et godt redskab. Hermed ikke sagt at du skal tælle kalorier resten af dit liv. Du skal én gang for alle have et indblik i, hvad der er i de forskellige fødevarer så du kan bygge en kostplan og en dagskost, der giver dig god energi, gode muskler, velvære og en sund og stabil vægt.

Du skal ikke bare skære ned i din kost og i dine kalorier uden at tage hensyn til de fødevarer, du spiser.

Du skal lære at spise smartere, så din krop får mest valuta og brændstof for kalorierne.

Selv om det for nogle mennesker virker at spise usundt indenfor rammen af de kalorier de har til rådighed, ender de fleste med at gå sultne og slappe rundt og til sidst give op på deres vej til et slankere liv.

En normalvægtig kvinde der ikke dyrker anden motion end gåture, skal ca. have et kalorieindtag på 2000 kalorier om dagen. Normalvægtige kvinder der dyrker mere motion kan spise lidt mere, for at have energi til træningen og få fyldt depoterne op igen.

Er du overvægtig og vil du gerne tabe dig, kan du med fordel i en periode prøve at lave en kostplan på 1500 kalorier. En kostplan på 1500 kcal pr. dag er passende for kvinder, der ønsker et vægttab på ½ – 1 kg i ugen. Du kan se hvordan du kan bygge en kostplan på 1500 kalorier op ved at lade dig inspirere af denne gratis kostplan på 1500 kalorier, du kan downloade ved at trykke på billedet herunder.

Comments

  1. Bettina Kristensen says

    Hej Hej..

    Jeg glæder mig til at modtage nyhedsbrev o opskrifter..
    Jeg “leger” lidt med lchf for tiden, men jeg synes det er vildt svært at finde ud af hvor meget og hvor lidt jeg skal spise af det forskellige..

    Mvh B

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *