Is med få kalorier

Kom slank igennem sommeren – spis is med få kalorier

Ingen sommer og sol uden en is. Det kan dog godt betale sig at tænke lidt over hvilken is du vælger. For ofte løber en enkelt is op i ligeså mange kalorier som et helt aftensmåltid. Især softice er “dyr” i kalorier. Sådan en render nemlig hurtigt op i 500 kcal ! Dvs. ligeså meget som en portion aftensmad.

Et par kalorieeksempler på flødeis:

McFlurry med Daim/Sundae Topping indeholder 515 kcal.

Lion King Size indeholder 416 kcal.

Daim Cone indeholder 340 kcal.

Super Cornetto indeholder 299 kcal.

Kæmpe Eskimo indeholder 141 kcal.

En Københavner stang indeholder 85 kcal

Vil du gerne undgå de store kaloriebomber, som både har et højt sukkerindhold samt et højt fedtindhold, som flødeisene har, kan du lave din egen is eller holde dig til en sodavandsis.

is med få kalorierTil denne hjemmelavede is skal du bruge:
1 1/2 dl frosne jordbær/hindbær/blåbær
120 g skyr
1 tsk vanilje

Blend alle ingredienserne sammen med en stavblender og nyd den lækre is med det samme. Isen indeholder 75 kalorier per 100 g. Hvis du spiser hele portionen svarer det til 167 kalorier.

 

 

 

Orker du ikke at lave din egen is laver ISIS is med 65-70 % mindre fedt og 55-60 % færre kalorier. Isenes ernæringssammensætning betyder, at du rent faktisk kan nyde en portion is – maks 150 g for ca. 120 kalorier.

Af sodavandsis med få kalorier kan du få Filur 35 kcal, Astronaut 46 kcal, champagnebrus 75 kcal, KungFu 75 kcal, Frys-selv-is som f.eks. Sun Lolly giver 50 kalorier, hvis du holder dig til en enkelt om dagen.

Du kan også lave is af frugt.

Is med få kalorierSæt pinden i kiwien og læg den i fryseren et par timer.
Dyp i mørk chokolade og læg den i køleskabet til chokoladen er stivnet.

 

 

 

 

 

 

 

På samme måde kan du lave bananis.

Is med få kalorierSæt pinden i bananen og læg den i fryseren et par timer.
Dyp i mørk chokolade og pynt den. Læg den i køleskabet til chokoladen er stivnet.

 

 

 

 

 

 

Få flere opskrifter på sundere desserter, is og snacks i min e-bog: “Sunde Snacks”. Få den helt gratis lige her.

Er du mere til chokolade end is? Så skulle du tage at prøve en chokoladebar fra Nellie Dellies. Du kan læse min anmeldelse af deres lækre chokoladebarer her.

 

Comments

  1. Pia says

    Hej hvordan kommer man vidre efter ha nået ideal vægten og lidt under , men kun på en kost på dagligt ca 600 kcal , og nu vil jeg gerne spise mer mad og ikke det samme igen og igen ,men er sindsyg bange for vægten stiger vildt når jeg spiser mer end de 600/700 kcal mvh Pia

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *