koldskål uden æg

koldskål uden æg

Opskrift på hvordan du laver en luftig og sund koldskål uden æg. Koldskål kan bruges som mellemmåltid eller dessert.

Du skal bruge:

1 liter kærnemælk

400 g skyr, alternativt fromage frais, yoghurt, tykmælk.

½ – 1 dl lyst rørsukker

korn fra 1 stang vanilje

1 ubehandlet citron

Tilberedning:

Pisk alle ingredienser sammen med en elpisker og smag til med sukker og citron, det er lidt forskelligt, hvor sur/sød man fortrækker sin koldskål. Denne version er ikke så tung som udgaven med æggeblommer, den er meget let og luftig.

Hvis du topper din koldskål uden æg med et par jordbær er der ca. 55 kcal pr. 100 gram.

Bruger du i stedet kammerjunker til at toppe din koldskål med, får du over 300 kcal/portion. Kammerjunker er nemlig småkager i forklædning og indeholder mange kalorier – helt op til 25 kcal/kammerjunke!

Mit bedste råd er derfor at erstatte kammerjunker med noget sundere – så har man faktisk et ganske sundt mellemmåltid eller dessert.

Selvom dette er en sund version af koldskål gælder det som altid – ALT MED MÅDE

Udover koldskål hører is også sommeren til. Vil du ha´en lækker og kalorielet opskrift kan du få den lige her.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *