Det nye sundheds- og kropsideal

Det nye sundheds- og kropsideal

Det nye sundheds- og kropsideal for kvinder er heldigvis ved at blive accepteret og slå igennem blandt kvinder.

Kvinder skal ikke mere være supertynde –  nu handler det mere om at være sund, stærk og have tonede arme og baller.

Al ny forskning viser at styrketræning er det mest effektive når du vil være sund og slank. Ved vægttræning bliver du strammet op og det øger din fedtforbrænding, da det sætter gang i muskelcellerne og gør dem bedre til at forbrænde både under træning og hvile. Musklerne er kroppens stofskifteorgan og heri sidder de celler som omdanner fedt, kulhydrater og protein.

Sundhedsmæssigt vinder du rigtig meget når du i din jagt på det nye sundheds- og kropsideal laver styrketræning. Det er supergodt i forebyggelsen af muskel og skeletsygdomme. Og rigtig mange kan undgå rygsmerter og problemer med ryggen.

Husk dog stadig på at kredsløbstræning som løb, cykling, svømning OGSÅ er vigtig for din sundhed, da det forbedrer  kredsløbets ydeevne, giver stærkere hjerte, bedre transport af blodet rundt i kroppen og bedre iltoptagelse i musklerne.

Vidste du at træning også er en effektiv anti-ager? Skynd dig at klik videre og læs om, hvordan træning og færre rynker hænger sammen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *