min sunde uge

Få succes med dit vægttab med ugeplanen min sunde uge

Vil du have succes med dit vægttab er det vigtigt at du prioriter tid, til at gøre de ting, der skal til, for at du lykkes med dit vægttab. En god idé er, at du har noget ved hånden, der gør at du husker at du er igang med at ændre dine vaner til noget bedre og at du holder fokus på at gøre de rigtige ting. Du kan gøre ... read more

Sådan planlægger du dine måltider og lever sundt med skiftende arbejdstider

Skiftende arbejdstider er ingen hindring under et vægttab

Er du en af dem, som har skiftende arbejdstider, natarbejde eller fleksible arbejdstider og arbejdssteder? Så kender du måske til udfordringen omkring, hvad du skal spise hvornår, og i det hele taget hvordan du lever sundt under skiftende arbejdsvilkår. De tre førnævnte arbejdsformer kan belaste dit fysiske og ... read more

baggrund til din computerskærm

Sådan motiverer du dig selv under dit vægttab

Når du skal finde ud af, hvordan du bedst motiverer dig selv til at nå dit ønskede vægttab, gælder det om at blive bevidst om dit gamle motivationsmønster. Det vil sige den måde, du bevidst eller ubevidst enten tænker, handler eller føler på, når du skal støtte dig selv i at tabe dig, dyrke motion og holde fast i dine ... read more

detox

Detox – en vej til mere energi

Et par gange om året giver jeg min krop en indre forårsrengøring. Min erfaring er nemlig at jeg får meget mere energi og overskud efter sådan en tur. Med en forårsrengøring mener jeg en minidetox, hvor jeg har fokus på at få min krop udrenset og derfor gør lidt ekstra for at styrke de indre organer. Leveren er et ... read more

Sådan undgår du at tage på i julen

Sådan undgår du at tage på i julen

Julen er hjerternes og madens fest. For at komme igennem julen uden at tage på skal du lægge mærke til og være bevidst om mængderne af den julemad du indtager og så sørge for at få neutraliseret kalorierne igen. Det kan være let at miste overblikket over, hvor mange kalorier der ryger indenbords, når du hygger i julen. ... read more

grøntsager

Grøntsager gør dig sundere og slankere

Grøntsager er vigtige i din kost fordi de indeholder masser af gode fibre, vitaminer og mineraler, som er afgørende for din krop og sundhed. Jeg anbefaler at du spiser mellem 600 og 1000 gram grønt om dagen. Det lyder måske af meget, og netop derfor er det vigtigt at få det grønne integreret som en naturlig del af ... read more