vægttab

Vægttab: 15 nemme råd der booster dit vægttab

Boost dit vægttab, din sundhed og din fordøjelse med disse 15 nemme, enkle og overkommelige kostråd:

15 nemme, enkle og overkommelige råd der gør dig sommerslank og booster dit vægttab, din sundhed og din fordøjelse.

 

 

 

 

  1. Drik 1,5 – 2 liter vand HVER dag. Start din morgen med en kop kogende vand med en halv friskpresset citron. Alternativt kan du presse citronen i koldt vannd.
  2. Drik ikke dine kalorier. Hold dig til vand, mineralvand med brus, kaffe og te. Mager mælk (max 0,5 L) er også godt pga. Gode proteiner og forebyggelse af kalkmangel.
  3. Spis protein til hvert måltid.
  4. Spis mellem 30-50 gram fiber hver dag. I form af f.eks. rugbrød, havregryn og grove grøntsager.
  5. Spis max 2 stk. Frugt hver dag. Spis i stedet flere grøntsager for at komme op på anbefalingen ”6 om dagen”.
  6. Spis ingen kulhydrater efter aftensmaden.
  7. Stop med at gætte hvor mange kalorier der er i dine måltider (der er ofte mange flere end du tror) Lær at tælle kalorier eller start i det mindste med at undersøge hvor mange kalorier der er i den mad du spiser.
  8. Skær kraftigt ned på hvidt brød, pasta, ris og kartofler.
  9. Spis 1-2 stykker rugbrød med fiskepålæg/magert kødpålæg de aftner du ikke når/gider lave et ordentligt aftensmåltid. Du sparer hurtigt 1000 kcal ved at spise rugbrød i forhold til en pizza.
  10. Spis et ordentligt morgenmåltid – holder dit blodsukker stabilt resten af dagen.
  11. Spis ikke fedt og saltbomber som burgere, købepizzaer, chips osv. Èt måltid af dem kan svare til, hvad du må spise en hel dag.
  12. Spis ALTID dine grøntsager. Hvis du ikke orker at snitte grøntsager til en salat hver aften, så spis stykker af gulerødder, agurk, hele tomater, buketter af broccoli og blomkål eller kog let grøntsager fra fryseren.
  13. Få din nattesøvn. Hvis du sover for lidt beder kroppen om mere mad dagen efter for at opretholde din energi. Hjernen kan ikke skelne mellem søvn/sult/tørst.
  14. Dyrk regelmæssig styrketræning og kredsløbstræning.
  15. Brug 15 uforstyrrede min. om dagen til at trække vejret helt ned i maven, planlægge næste dags kost/træning samt til at rose dig selv for de ting der er gået godt.

Som du kan se er der mange steder du kan ændre dine vaner til det bedre, for at opnå et vægttab. De fleste af rådene er meget nemme at gå til.

Få flere gode råd om, hvordan du booster dit vægttab her

Står du og mangler konkrete forslag til din kost under dit vægttab i form af kostplaner, skemaer over indhold i alle former for fødevarer og opskrifter kan du købe min bog om kost: “Sådan spiser du dig sund og slank – for altid”.

Bog om kost: Sådan spiser du dig sund og slank

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *