Sund ferie

Sådan holder du dig sund og slank på din ferie

Vil du gerne holde fast i din sunde kost og livsstil og holde en sund ferie, hvor du undgår at tage på? Så følg disse ferieråd:

Sådan får du en sund ferie:

På flyrejsen:

Drop flymaden og lav din egen lækre salat med masser af grønsager og lækkert fisk, kylling eller æg. Proteinerne fra kødet mætter dig godt og længe og grønsagerne giver masser af væske som er vigtig at få ekstra af på en flyvetur.

Orker du ikke selv at lave en salat kan du købe en I lufthavnen.

Tag et stykke frugt, grønsagsstave, en håndfuld nødder, lidt mørk chokolade og lakridspasteller med som snacks til turen.

Drik masser af vand, når du flyver. Air-condition og tynd luft i flyet er med til at dehydrere din krop.

På bus- og kør-selv-ferie:

Her gælder de samme kosttips som på flyveturen.

Husk at lave stop undervejs – gerne hver 2. – 3. time, hvor du får rørt din krop.

Gå en rask tur på rastepladsen, sving med armene og hop lidt rundt. Motionen og den friske luft frisker din krop og hjerne op og du undgår at døje med ondt i ryggen på din ferie, på trods af de mange timer du har siddet ned.

Undgå slik og junk food på din rejse. Det vil give dig et sukker-kick, som hurtigt afløses af en følelse af ikke at have energi og lyst til mere sukker.

Feriens første dage:

Brug de første par dage til at komme ned i gear og slappe af. Ferien skal styrke dit helbred. De fleste mennesker arbejder hårdt og oplever en masse stress i hverdagen, så det er vigtigt at lade dig selv sove længe og tage en lur ind imellem for at lade batterierne op og gøre det lettere at slappe af.

En oplagt måde at få lidt mere bevægelse ind i ferien, er at planlægge en fast morgen- og aftentur i hurtigt tempo på stranden.  Planlæg nogle længere dagsture, hvor du kan udforske lokalområdet og se smukke serværdigheder. Sørger du for at gå en eller flere ture hver dag, får  du energi til både krop og hjerne og du skaber plads til en eftermiddagsis eller et ekstra glas vin.

Husk alt bevægelse tæller og dine børn vil elske at du spiller vandpolo med dem i poolen, danser med dem om aftenen og bygger sandslotte på stranden.

Sund morgenmad på din ferie:

Spis en stor sund og proteinrig morgenmad når du er på ferie. Den mætter dig længe og holder dit blodsukker i balance. Spis f.eks. frugt, yoghurt naturel og nødder efterfulgt af æg og røget laks. En omelet er også en god start på dagen.

Sunde formiddags- og eftermiddagsmåltider:

Frisk frugt, grønsager og nødder er nemt at få fat i, hvor end du rejser i verden og de er nemme at have med i rygsækken. En modnet avocado er også guld værd at spise hver dag, da den indeholder de gode og mættende fedtstoffer, der også gavner din hud, hår og negle, der er ekstra udsatte på en solferie.

Frokost:

Du kan altid få fat i en lækker salat eller omelet på en restaurant eller lave det i din ferielejlighed.

En sund ferie handler for mange også om at spise autentisk mad fra det land man besøger. Hvis du er tæt på havet, så spis f.eks. dagens fangst af fisk, så får du masser af det sunde omega 3 fra f.eks. makrel, sardiner og laks. Holder du dig til retter som disse til din frokost, bliver du godt mæt og holder dit blodsukker stabilt resten af dagen.

Aftensmad:

Spring kuvertbrødet over.

Forretten kan bestå af en lækker salat eller f.eks. rejecocktail.

Spis masser af kød/fisk/kylling og grønsager og lidt af de stivelseholdige kulhydrater (pasta, pommesfrites eller ris) til hovedret.

Din dessert kan med fordel bestå af frisk frugt. Har du lyst til is så spis sorbet is, hjemmelavet is, sodavands is, frossen frugt eller en kold smoothies.

Drik rødvin i stedet for cocktails, der er fyldt med sukker, farvestoffer, mælk, aromaer m.m. Og drik masser af vand til.

Mit bedste tip:

Et tip jeg selv bruger hver gang jeg skal på ferie er, at jeg sørger for at tabe mig 1-2 kg under min normale vægt i ugerne op til ferien. Så er der nemlig ingen ekstra kilo at bakse med, når jeg kommer hjem fra ferien igen.

Vil du også tabe dig et par kilo, strammes lidt op og starte din ferie i en sundere udgave end du er nu? Så syntes jeg du skal tage et kig på dette 4 ugers intensive onlinekursus.

Her lærer jeg dig nemlig skridt-for-skridt, hvor du skal lægge dit fokus og hvad du skal gøre for at tabe dig de sidste 5 kilo og aldrig tage dem på igen.

Jeg har gennem årene set alt for mange kvinder lægge kræfterne de forkerte steder, i deres jagt efter at gøre deres liv bedre, sundere og slankere.

De misser de allervigtiste faktorer for at et vægttab skal lykkes og forstår ikke hvorfor resultaterne udebliver, selvom de knokler.

Derfor har jeg lagt de 4 moduler kurset består af, samt arbejdsark, bøger, opskrifter, videoer, tips og genveje til at tabe dig de sidste 5 kg, klar til dig online.

I samme sekund, du har købt kurset, behøver du bare at downloade alle herlighederne til din computer (og det er nemt), så er du i gang. Og du kan se og gense modulerne når og lige så tit, du vil.

Du kan dermed få direkte adgang til hele materialet, uden at flytte dig en millimeter.
Du kan sidde derhjemme, i sommerhuset, i toget eller hvor du vil og lære det hele skridt-for-skridt.

Få nu smidt de sidste kilo som dagligt generer dig. Og som gør at du ikke føler dig så sund og lækker som du gerne vil.

Hvis du endnu ikke er lykkes med at nå din idealvægt, gætter jeg på det er fordi du ikke har brugt de rigtige redskaber, har kastet dig over en ny (bøvlet) kur eller fordi du har givet op inden du for alvor har mærket og set de gode resultater.

Jeg hjælper dig i mål nu. I de 4 uger onlinekurset strækker sig over, kan du nemlig til enhver tid maile til mig og få den sparring og support du har brug for.

Læs om alle onlinekursets detaljer her:

Smid de sidste 5 kg og tag dem aldrig på igen

smid de sidste 5 kg

 

 

 

 

 


Snup dit gratis eksemplar af e-bogen Sunde Snacks og skyd dit vægttab sikkert igang med det samme.

 

Få opskrifter på Lækre sunde snacks her

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *