Malene Hansen

5 (overraskende) ting jeg IKKE gør for at holde mit vægttab

I det her indlæg vil jeg dele med dig, hvad jeg IKKE gør, for at have succes med at holde mit vægttab (i nu 17 år).

For det er faktisk ligeså vigtigt, som det jeg gør.

Da jeg var 21 år og flyttede til Århus for at studere BESLUTTEDE jeg mig for, at jeg aldrig mere ville være overvægtig.

Det var jeg i min barndom og tidlig ungdom og det tog for meget energi og livsglæde fra mit liv og det frarøvede mig modet til at være den jeg virkelig er og leve det liv som er vigtigt for mig.

Her er de 5 ting, som jeg absolut IKKE gjorde for at tabe mig det første lange stykke tid – og meget af det gør jeg fortsat ikke.

1. Jeg sammenlignede mig ikke med andre.
Jeg lod mit vægttab tage den tid det nu tog. Jeg forstod hurtigt at vi mennesker er meget forskelligt bygget og derfor også taber os forskelligt.

Med det mener jeg, at ”bare” fordi jeg ikke lige tabte mig, selvom jeg havde spist og trænet som jeg skulle, gav jeg ikke op. Jeg blev ved. Og så kom de gode resultater.

Vedholdenhed er cremen, der holder din indsats og dine resultater sammen. Og gør at du når dine mål.

2. Jeg hoppede ikke fra den ene kur til den anden.
Tro mig, det HAVDE jeg prøvet. Men de kure holdt aldrig. Der var ofte en masse restrektioner for, hvad man måtte/ikke måtte spise. Det tog altid lang tid at sætte sig ind i de forskellige kure. Det blev ofte meget dyrt at købe kosttilskud eller for besværligt at skulle lave mad i flere timer med alt for mange spøjse ingredienser, som kun kunne fås i én butik, længst væk fra byen.

Jeg holdt mig til min sunde fornuft. Spiste mindre end jeg forbrændte, så jeg tabte mig. Indså at det var en livsstilsændring og ikke endnu en kur jeg skulle på.

3. Jeg spiste ikke bare ubegrænset af det jeg havde lyst til.
I dag, hvor jeg blot skal holde min vægt, spiser jeg, så det jeg forbrænder og det jeg indtager går i balance. Intet er forbudt. Så det bliver aldrig surt, for jeg skal ikke undvære bestemte madvarer i mit liv.

Jeg må spise alt – blot holde øje med portionsstørrelsen. Og har jeg spist lidt mere end jeg ”burde” i forhold til mit aktivitetsniveau, ja, så må jeg jo bare ud og gå/løbe/cykle en ekstra tur og så er der balance i det igen.

4. Jeg har IKKE brugt min tid på at sidde og slå mig selv oveni hovedet over, at jeg ikke nåede gode resultater, hvis jeg ikke havde fået gjort det der skulle til.

Jeg forstod ret hurtigt, at jeg ikke skabte forandring med quick fixes, men med at være VEDHOLDENDE.

Uanset HVOR travlt jeg har i perioder tager jeg mig alligevel tid til at overholde mine leveregler om, at få dyrket motion og spist i balance. For jeg har jo en gang for alle BESLUTTET mig for, aldrig mere at blive overvægtigt.

5. Jeg har IKKE skruet ned for mig.
Når vi skruer ned for os selv og prøver at blive ligesom de andre for at passe ind, kan vi til sidst ikke mærke os selv og vores behov og det bliver vi tykke af.

Jeg accepterer mig selv og mine gode som dårlige sider. Jeg er ikke længere flov over at jeg engang var overvægtig. Jeg fortæller gerne min livshistorie til andre, så de kan lære af mine erfaringer og se at det er muligt at opnå et varigt vægttab og få modet til at leve sine drømme ud.

Er du udfordret på:

  • at holde dit vægttab?
  • at gå ned i vægt?
  • at leve det liv du virkelig ønsker dig?

Så se på hvad der holder dig tilbage for at gå HELE vejen.

Hvordan vil du tage ansvar for at ændre det, så du kan komme ud over rampen med det, du VED, der skal til for at få det vægttab og den succes du ønsker?

Jeg hjælper dig gerne i mål. Se dine muligheder for at arbejde sammen med mig her


 

Snup dit gratis eksemplar af Sunde Snacks og skyd dit vægttab sikkert igang med det samme.

 

Få opskrifter på Lækre sunde snacks her

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *